czwartek, 15 stycznia 2015

Podstawy optymalizacji stron internetowych pod kątem SEO

Dziś postaram się przedstawić pokrótce temat optymalizacji stron pod kontem SEO. Oczywiście jest to dość obszerny temat ale ja skupię się tylko na jego podstawach.

Pierwszą, a zarazem najważniejszą rzeczą jest treść na stronie. Nie może być on skopiowany z innej strony, algorytm Google nakłada kary na takie witryny, a nagradza (w postaci pozycji) te z wartościową, unikatową treścią. Dlatego przed przejściem na kolejny etap warto upewnić się, że nasza strona internetowa spełnia powyższe wymagania jakościowe, dotyczące treści jaka się na niej znajduje.

Następnym krokiem będzie dobranie trafnego tytułu witryny, który będzie widoczny w wynikach wyszukiwania. Tytuł witryny wpisujemy w znaczniki
<title>To jest przykładowy tytuł witryny</title>
Warto dobrać jak najlepszy tytuł, odzwierciedlający naszą stronę, usługę jaką sprzedajemy. Na temat tytułu strony wiemy dwie rzeczy, pierwsza, że jest widoczny w wynikach wyszukiwania i druga, że ma duży wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania.
Następnie ustawiamy znacznik
<meta name="description" content="Opis zawierający informacje o stronie internetowej">
Znacznik ten nie jest brany pod uwagę przez roboty, jednak widnieje w wynikach wyszukiwania pod adresem strony (jest informacja dla użytkownika), jednak ma znaczny wpływ na odwiedziny naszej strony, im bardziej zachęcający tekst, tym więcej potencjalnie zainteresowanych klientów na naszej witrynie.

Kolejną rzeczą jest przekierowanie 301, jednak na temat tego przekierowania, nie będę się rozpisywał, bo bardzo dobrze zostało to opisane na blogu TUTAJ.

Powrócę jeszcze do tekstu, pomijając to, że powinien być wysokiej jakości i poprawnie językowo, tekst powinien zawierać w sobie odpowiednią ilość fraz kluczowych/jego odmian, przesadzenie z jego występowaniem może negatywnie wpłynąć na pozycję w wyszukiwarce Google.

Następną rzeczą o która trzeba zadbać jest linkowanie wewnętrzne strony, prościej nazwę to 'menu'. Najważniejsze, żeby do każdej podstrony jaka znajduje się pod nasza domeną znajdował się konkretny odnośnik do niej, to ułatwi robotowi poruszanie się całej naszej stronie, aby ułatwić zaindeksowanie naszej witryny przez wyszukiwarkę możemy założyć konto na na Google Webmaster Tools, zweryfikować jako właściciel, wygenerować sitemap strony TUTAJ i wgrać ją w odpowiednie miejsce w narzędziach Googla.

Tą są tylko podstawowe elementy na które warto zwrócić uwagę przy optymalizacji. W przyszłości mam zamiar opisać szczegółowo każdy z nich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz